Šiandien išlikti konkurencingame verslo pasaulyje – sunkiau nei bet kada anksčiau. Vien tai, kad turime el. parduotuvę ar paslaugų svetainę, dar nereiškia, kad jau savaime sulauksime klientų ir pardavimų.
Prie šių procesų teks gerokai padirbėti skaitmeninės rinkodaros specialistams. Pagrindinis jų tikslas – pritaikius efektyvias reklamos kampanijas pritraukti kuo daugiau svetainės lankytojų ir potencialių pirkėjų.
Šiame straipsnyje rasite išsamų paaiškinimą, kas yra remarketingas, bei kodėl tai yra viena efektyviausių reklamos strategijų?
Turinio rodyklė
Kodėl remarketingas yra svarbus?
Idealiu atveju, sukūrus paveikią reklamą bei sugebėjus identifikuoti auditorijos prioritetus, lankytojai įsigyja prekių.
- Visgi, tyrimų duomenimis, dažnai potencialūs el. parduotuvių pirkėjai, susidėję prekes į virtualų pirkinių krepšelį, jų taip ir nenuperka.
- Statistikos duomenimis, į krepšelį prekes susidedančių ir pirkimo neatliekančių vartotojų – daugiau nei 2/3, t. y. 66,5%.
- Na, o vartotojų, kurie, užsukę į interneto svetainę, neatlieka jokių veiksmų (tarkime konversijų) – net 90%.
Taip nutinka dėl to, kad pirkėjai nėra pasiruošę pirkti, dar tik svarsto arba yra linkę laukti akcijų ir kitų jiems aktualių pasiūlymų.
Taigi, šiuo atveju reklamos specialistus gelbėja remarketingas (pakartotinė rinkodara) ir jo strategijos.
Kokia yra remarketingo nauda?
Remarketingas – išskirtinai efektyvi strategija skaitmeninės rinkodaros srityje. Tyrimai taip pat rodo, kad pakartotinės rinkodaros kampanijos gali 161 proc. padidinti paspaudimų rodiklius, lyginant su įprasta vaizdo reklama.
Remarketingas kaip pakartotinės reklamos priemonė yra efektyvi, nes:
- Leidžia pasiekti tikslinę auditoriją. Yra tikimybė, kad žmonės, kurie bent kartą jau lankėsi jūsų internetiniame puslapyje, remarketingo strategijoms veikiant antrą kartą įsigys prekę ar paslaugą.
- Didina prekės ženklo atpažįstamumą. Matydami reklamas pakartotinai, pirkėjai geriau įsidėmi prekės ženklą, jo kuriamą vertę, bendrą įvaizdį. Atpažįstamumas stiprėja, tad didėja šansas, jog pirkėjas ateityje svetainėje apsilankys ir savo noru.
- Leidžia kurti personalizuotas žinutes, kurios reiškia galimybę į auditoriją kreiptis asmeniškai, primenant apie pradėtus veiksmus bei galbūt pasiūlant tam tikras nuolaidas apsipirkimui. Toks kreipimasis į auditoriją dažnai būna tikresnis, geriau padeda kurti ryšį.
- Pasižymi ekonomiškumu. Reklamos rodomos tik tiems žmonėms, kurie jau domėjosi prekėmis ar paslaugomis. Taip galima optimizuoti reklamos biudžetą: orientuojamasi į klientus, kurie turi didesnį šansą iš potencialių virsti lojaliais.
- Teikia dar daugiau galimybių optimizavimui. Remarketingas suteikia išsamių duomenų apie vartotojų elgseną, pomėgius, todėl kampanijas galima sklandžiau tobulinti pagal tam tikrus auditorijai svarbius parametrus.
Investuoti į remarketingo kampanijas verta, nes jos veikia kaip kur kas labiau personalizuota reklamos priemonė teikiant pasiūlymus ir kuriant vertę tikslinei auditorijai.
Remarketingo kampanijų metu dažniausiai laimi visi: reklamos užsakovai, prekės ženklo savininkai ir pirkėjai.
Reklamos užsakovai prisivilioja tikslinę auditoriją, auditorija gauna būtent jai aktualią ir patrauklią informaciją, o prekės ženklo savininkai sulaukia daugiau susidomėjimo, gerina savo bendrą įvaizdį ir atpažįstamumą skaitmeninėje erdvėje.
Remarketingas – potencialių klientų sugrąžinimo procesas, kaip tai yra daroma?
Pakartotinės rinkodaros sąvoka savaime išduoda, jog dar kartą inicijuojami tam tikri reklamos veiksmai: vartotojas kviečiamas atlikti konkretų veiksmą, kurio neatliko į svetainę užsukęs pirmą kartą.
Pavyzdžiui, prašoma:
- užpildyti klausimyną;
- užsisakyti naujienlaiškį;
- atsisiųsti el. knygą;
- įsigyti prekę, kurios kiekis, pavyzdžiui, yra ribotas;
- įsigyti paslaugą;
- pasinaudoti nuolaida ir kt.
Kertiniai pakartotinės rinkodaros aspektai
Remarketingo procese labai svarbu:
- parinkti taiklias, klientų poreikį atskleidžiančias nuotraukas, paveikslus ir kt. vizualinį turinį;
- sukurti naudingus bei parduodančius tekstus;
- pakviesti klientą atlikti konkretų veiksmą (angl. call to action, CTA), kažką jam pažadėti arba pasiūlyti.
Visos šios priemonės gali nulemti vartotojo sprendimą pirkti. Taigi vartotojas paskatinamas grįžti ir užbaigti savo pirkimo kelionę.
Praktinis remarketingo pavyzdys
Šiuo metu žmogus ieško džinsų. Jis užsuka į vieną internetinę svetainę, kur šiuo metu vyksta išpardavimas ir visoms prekėms taikoma 30 proc. nuolaida.
Parduotuvėje potencialus pirkėjas randa kelis džinsų variantus, tačiau sudvejoja – galbūt verta palaukti atlyginimo? Jis Įsideda prekę į krepšelį ir galiausiai uždaro el. parduotuvę.
Tačiau tuo viskas nesibaigia: internetinė parduotuvė investuoja į remarketingo kampanijas, todėl jau kitą dieną feisbuko sienoje tas pats žmogus pastebi tos internetinės parduotuvės reklamą su atrinktais stilingais džinsais.
Reklama vartotoją sudomina, nes tik šiandien siūloma papildoma 10 proc. nuolaida, tad jis užsuka į tą pačią internetinę parduotuvę ir įsigyja džinsus.
Šiame pavyzdyje pasirikta remarketingo strategija – priminimas vartotojui, kad jis neužbaigė veiksmo.
Esmė – vartotoją pritraukti ir paskatinti galiausiai įsigyti prekę, kuria jis intensyviai domėjosi anksčiau (pavyzdžiui, prieš dieną ar kelias dienas).
5 pagrindiniai pakartotinės rinkodaros žingsniai – kokie jie?
- Planavimas. Puiki pradžia – nustatyti, kuriuose tinklalapio puslapiuose stebėsite lankytojų veiksmus. Kai žinosite, į kurią lankytojo paieškų sritį norite nusitaikyti, galėsite pradėti planuoti kampanijų tipus. Pavyzdžiui, jei stebėsite prekių aprašymų puslapius, krepšelio puslapį, čia surinktą informaciją galite naudoti kurdami skelbimus konkretiems produktams, kuriais vartotojas iš pradžių domėjosi.
- Specialūs pasiūlymai. Pirkėjams, kuriuos norite paskatinti sugrįžti į svetainę, galima siūlyti tam tikro dydžio nuolaidos kuponą ar nemokamą pristatymą. Labai naudinga sukurti lojalumo programą, kai, pavyzdžiui, dalį pirkinio sumos galima padengti sukauptais taškais – tai skatina tapti nuolatiniais pirkėjais.
- Laiko juosta. Kai nuspręsite, kokio tipo kampaniją naudoti, kitas žingsnis – nustatyti, kiek laiko ir kiek kartų skelbimai bus rodomi tikslinei kampanijos auditorijai. Tai svarbus žingsnis, nes per daug kartų ar per ilgai rodomi skelbimai auditoriją gali išvarginti ir daryti priešingą poveikį – kaip tik ją atgrasyti.
- Dėmesys ir klientams, kurie jau atliko tam tikrus veiksmus. Remarketingo kampanijos turi būti nukreiptos ne vien į pirkėjus, kurie susidėjo prekes į krepšelį, bet dingo, bet ir į žmones, kurie anksčiau atlikto konversijas arba pirko prekes jūsų svetainėje. Turėtumėte skatinti juos sugrįžti ir tapti nuolatiniais klientais. Pavyzdžiui, populiarus Lietuvoje baseinas su SPA fiksuoja, kada klientai pas juos lankėsi, ir siunčia naujienlaiškius su tokia antrašte: „Nesimatėme jau beveik metus… Laikas susitikti!“
- Rezultatų peržiūra ir analizė. Galiausiai, įgyvendinę pakartotinės rinkodaros kampaniją, turite analizuoti duomenis ir įvertinti, kiek efektyvi ji buvo. Tai padaryti galima stebint, kiek vartotojų sugrįžta į svetainę, paspaudimų, konversijų rodiklius ir kt. Pagal tai galima koreguoti ateityje ketinamas ruošti kampanijas.
Kaip renkama informacija apie vartotojus? Ar tai teisėta?
Pakartotinė rinkodara veikia įtraukiant vartotojus į pirkimo procesą, todėl tradicinė tinklalapio lankytojų stebėjimo priemonė buvo slapukai.
Tačiau slapukų naudojimą riboja įvairūs duomenų apsaugos reglamentai, tad svetainėse diegiamos pažangios stebėjimo technologijos.
Jos vartotojus atpažįsta pagal įvairius požymius, pavyzdžiui:
- naršymui naudojamą įrenginį;
- vartotojo IP adresą (jei jis nėra paslėptas);
- elgseną (kokie produktai ar paslaugos peržiūrimi, kiek laiko praleidžiama konkrečiuose puslapiuose) ir t. t.
Visa tai atlikti įmanoma ir nenaudojant slapukų. Tai leidžia parinkti veiksmingas remarketingo priemones neapeliuojant į klientų privačius duomenis.
Žinoma, jeigu vartotojas sutinka su slapukų politika, surinkti duomenis – dar paprasčiau.
Kaip tikslingai išnaudoti visas remarketingo galimybes?
Natūralu, kad jei žinių apie remarketingą Jums dar labai stinga, imantis kažką daryti savarankiškai, sugaištama daug laiko, bet negaunama jokios realios naudos.
Todėl visuomet verta pasikonsultuoti su specialistais, o, siekiant geriausių rezultatų, visą pakartotinės rinkodaros procesą patikėti į jų rankas.
Sukaupę ilgametę patirtį, stebėdami reklamos tendencijas ir jau spėję sugeneruoti daugiau nei 5 milijonus eurų pajamų klientams, „Demoagency“ žino, kokia šiandien yra svarbi reklama, orientuota į konversijų generavimą.
Tad siekiantiems sklandžios ir veiksmingos reklamos, siūlome:
- „Google Ads“ reklamos strategiją, kūrimą ir sklandų įgyvendinimą pagal esamus tikslus (KPI).
- „Facebook“ reklamos strategiją, kūrimą ir sklandų įgyvendinimą siekiant iškeltų tikslų.
Į galimybę sukurti ir įgyvendinti veiksmingą reklamos strategiją investuojame daug laiko ir žinių, analizuojame turimus duomenis bei optimizuojame reklamas pagal kliento, auditorijos poreikius bei neišnaudotas galimybes.
Mūsų pakartotinės rinkodaros kampanijų pagrindinis tikslas – sugrąžinti neapsisprendusius pirkėjus ir sugeneruoti pamatuojamą, atsiperkančią naudą Jūsų verslui.