Naujienlaiškis – tai elektroninis laiškas/pranešimas, kuriame pristatomos įmonės ar organizacijos naujienos, susijusios su jos veikla.
Įprastai naujienlaiškius gauna pirkėjai, įmonės klientai, darbuotojai, kiti jos veikla besidomintys ir naujienas prenumeruojantys žmonės. Naujienlaiškiuose įprastai vyrauja viena pagrindinė tema, dominanti ir aktuali el. laiškų gavėjams.
Naujienlaiškių rinkodara yra puikus būdas įmonėms padidinti pardavimus ir prekės ženklo autoritetą, pritraukti žmonių į interneto svetainę. Pasitelkdami naujienlaiškius, naudingą ir svarbią informaciją galite siųsti tiesiai į gavėjų el. pašto dėžutę.
Turinio rodyklė
Naujienlaiškiai el. pašto rinkodaroje – kokia iš to nauda?
Naujienlaiškiai yra el. pašto rinkodaros (email marketingo) forma, kai įmonės siunčia informacinius ir reklaminius pranešimus savo esamiems, buvusiems ar potencialiems klientams.
Elektroninis paštas yra vienas tiesiausių būdų pasiekti klientus, o naujienlaiškiai suteikia galimybę ne tik perduoti svarbiausią informaciją, bet ir kurti stipresnį ryšį su auditorija. Tačiau kokią konkrečią naudą jie suteikia jūsų verslui?
- Supažindinkite klientus su prekinio ženklo naujienomis ir sustiprinkite jų pasitikėjimą jūsų prekės ženklu – pasirūpinkite, kad jūsų naujienlaiškiai būtų reguliarūs, bet ne per dažni. Dalinkitės ne tik naujienomis, bet ir užkulisių informacija, pvz., kaip kuriate produktus ar kokias vertybes puoselėjate. Tai padeda sukurti artimesnį ryšį su auditorija;
- Pristatykite sukurtus naujus produktus ar naujas paslaugas – svarbu aukštos kokybės nuotraukos, trumpi demonstraciniai vaizdo įrašai ar infografikai. Pabrėžkite produkto ar paslaugos naudą;
- Pateikite patarimų, kaip efektyviau naudotis jūsų produktais ar paslaugomis – tai kurs vertę, nepamirškite klientų atsiliepimų ir realių pavyzdžių kaip yra naudojamasi jūsų produktais;
- Praneškite apie dabar galiojančius pasiūlymus ar akcijas – naudokite FOMO (fear of missing out) efektą, pabrėžkite skubos jausmą antraštėmis ir turiniu kaip „Paskutinė galimybė” ar „Liko tik 4 valandos;
- Informuokite apie būsimus įvykius, pateikti ankstesnių įvykių santraukas ir kt. – reklamuodami būsimus įvykius kaip renginiai, įtraukite registracijos nuorodas ar kvietimus, o po renginio dalinkitės įsimintiniausiomis akimirkomis.;
- Siųskite personalizuotus pranešimus pagal auditorijos segmentus – pvz., pomėgius, pirkimo istoriją ar demografinius rodiklius. Personalizuoti laiškai turi 29 % aukštesnį atidarymo rodiklį ir 41 % didesnį paspaudimų skaičių;
Dėl mažų sąnaudų ir didelės investicijų grąžos naujienlaiškiai yra viena efektyviausių rinkodaros priemonių, padedančių auginti jūsų verslą. Pasak tyrimų, el. laiškų rinkodara generuoja vidutiniškai 36 eurų grąžą už kiekvieną investuotą eurą.
Naujienlaiškių kūrimas, arba koks turėtų būti geras naujienlaiškis?
Pirmiausia gerame naujienlaiškyje yra daug unikalios ir svarbios informacijos ar naudingų patarimų, pateikiamų patrauklesniu būdu.
Didžiosios dalies naujienlaiškių sėkmės paslaptis yra kalbėjimo tonas: jis yra paprastas, sudaromas įspūdis, tarsi būtų kalbamasi su draugu, lyg geras pažįstamas atsiuntė jums informacijos, kuri, jo nuomone, jums bus įdomi.
Manote, kad jūsų siunčiami naujienlaiškiai nėra efektyvūs? O gal norite išbandyti visiškai naujos struktūros naujienlaiškius, pakeisti toną ir pan.? Dalijamės patarimais, ko reikėtų imtis.
1. Ar jūsų projektui apskritai reikia naujienlaiškio?
Tenka pripažinti, kad ne visuomet ir ne visiems verslams naujienlaiškis yra tinkama rinkodaros priemonė.
Pavyzdžiui, techninių, gamybinių įmonių klientų naujienlaiškiai tiesiog gali nesudominti, tad geriau šį laiką skirti kitoms rinkodaros priemonėms, pavyzdžiui, rašykite tinklaraščio straipsnius ar dalykitės turiniu soc. tinkluose.
Taigi, pirmiausia įvertinkite, ar jums apskritai reikia naujienlaiškio, atlikite trumpą tyrimą. Ar jūsų sektoriuje apskritai yra įmonių, kurių naujienas el. paštu žmonės prenumeruoja? Kokia informacija juose pateikiama?
Tuomet dar kartą žvilgtelkite į savo verslo tikslus: ar naujienlaiškiais bandysite padidinti potencialių klientų kiekį, galbūt tikslas – sudaryti daugiau sutarčių ar pasiekti daugiau pardavimų, o gal tiesiog sieksite išlaikyti ar edukuoti esamus klientus?
2. Peržiūrėkite sėkmingų naujienlaiškių pavyzdžius
Nuo ko pradėti? Naujienlaiškio kūrimas dažniausiai prasideda nuo analizės – peržvelkite kelis pavyzdinius naujienlaiškius, kuriuos siunčia panašia veikla užsiimančios įmonės.
Prenumeruokite savo rinkos naujienlaiškius kitose lokalėse. Iš kiekvieno el. laiško verta atsirinkti labiausiai dėmesį atkreipusius ir jums patikusius elementus. Tuo pačiu, matysite galimai jūsų rinkos auditoriją dominančias temas.
3. Apgalvokite naujienlaiškio turinį
Viena dažniausių klaidų, daromų kuriant naujienlaiškius – jog jie būna netvarkingi, nekoncentruoti, nes stengiatės aprėpti visas verslo veiklos sritis. Pavyzdžiui, pristatomi nauji produktai, kartu tinklaraščio įrašai, tada kažkokios sėkmės istorijos ir net apžvelgiama visa savaitė. Tačiau toks el. laiškas atrodys chaotiškas.
Naujienlaiškiui reikia vieno teminio aspekto – t. y. jį skirti vienai specifinei temai. Nereikia bandyti taikyti į visas skaitytojų auditorijas.
Pavyzdžiui, žiniasklaidos kanalas „BuzzFeed“ siunčia naujienlaiškį, pavadintą „Ši savaitė skirta katėms“. Nors „BuzzFeed“ temų spektras yra labai platus, vienas konkretus informacinis naujienlaiškis buvo skirtas žmonėms, auginantiems kates.
4. Subalansuotas naujienlaiškis ir jo turinys
90 proc. turinio turėtų būti informacinio pobūdžio, o 10 proc. – reklaminis turinys. Tikėtina, kad naujienlaiškių prenumeratoriai nenori skaityti informacijos vien apie jūsų prekes ar paslaugas.
Pavyzdžiui, jei drabužiais prekiaujanti el. parduotuvė 3 kartus per dieną siunčia vien naujienlaiškius, raginančius pirkti, gavėjai greitai susinervins ir atšauks prenumeratą arba dar blogiau – raportuos kaip šlamštą (spam). Šie veiksmai kenkia jūsų email siuntimo apimtims (email devilerability).
Reikia stengtis paruošti naudingo turinio: pristatyti šio sezono madas, tendencijas arba kaip tam tikrus drabužius derinti tarpusavyje, pritaikyti juos prie skirtingų tipų figūrų ir pan. Taigi, reklaminius intarpus galima ir reikia palikti, tačiau prioritetas – jog skaitytojus pasiektų aktuali ir savalaikė informacija.
Negalite tiesiog imti ir pardavinėti, iš pradžių suteikite savo auditorijai naudos ir tuomet prie suteiktos naudos pririškite reklamą.
5. Būkite kūrybiški kurdami naujienlaiškių temų (subject) eilutes
Net jei prenumeratoriai prisiregistravo gauti jūsų el. laiškus, nėra jokios garantijos, kad jie juos atsidarys vos tik gavę į el. pašto dėžutę ar atsidarys apskritai.
Jeigu naujienlaiškio subject eilutėje nuolat kartojasi tas pats tekstas, jei antraštė neskatina prenumeratorių atsidaryti konkretų laišką dabar pat, labai didelio skaitomumo tikėtis neverta.
Geras patarimas – kiekvienam siunčiamam naujienlaiškiui sukurti naują kūrybišką ir patraukią antraštę. Jeigu nesate kūrybingi, dar vienas patarimas – pasikalbėkite su AI ar inspiracijai pasinaudokite antraščių kūrimo įrankiais kaip šis.
6. Pasirinkite naujienlaiškiui vieną konkretų raginimą veikti
Dažniausiai gerame naujienlaiškyje pateikiami keli turinio elementai su raginimui veikti (angl. call to action). Tačiau iš esmės vartotojai turėtų būti raginami atlikti tik vieną pagrindinį veiksmą, kiti turėtų būti mažiau svarbūs, iš serijos „jei turėsite laiko“.
Sprendimas – raginimo veikti mygtuką pozicionuoti naujienlaiškio pradžioje, virš visos kitos informacijos. O jei pridėsite galybę mygtukų, skaitytojas gali nesuprasti, ką jam daryti.
7. Minimalistinis dizainas, svarbiausia informacija
Email marketingo specialistai pataria naujienlaiškių neperkrauti informacija: tiesiog pateikti glaustą tekstą, o kuriant dizainą palikti pakankamai baltos erdvės.
Tos tuščios erdvės padeda sumažinti vizualinį chaosą, o žmonėms, kurie jūsų naujienlaiškį atsidarys mobiliajame įrenginyje – lengviau spustelėti reikiamą nuorodą.
Skaitytojus galima nukreipti į svetainę ar tinklaraštį, kur jie galės perskaityti daugiau informacijos. Kitaip tariant, skaitytojai naujienlaiškyje turi greitai pajusti, kokią naudą jie gaus, spustelėję ant nuorodos „Sužinoti daugiau“ ar „Pirkti dabar”.
8. Testuokite ir dar kartą testuokite (A/B), o galiausiai segmentuokite
Nuolat stebėkite ir testuokite, ar naujienlaiškius siunčiate tinkamai, išsiaiškinkite, kas konkrečiai veikia jūsų versle. Analogiškai pirmenybę skirtingiems dalykams teikia ir naujienlaiškių prenumeratoriai.
Taigi, pirmiausia paruoškite šabloną, į kurį sudėsite visas geriausias praktikas, o tada eksperimentuokite, naujienlaiškį vis papildydami įvairiais komponentais, keisdami subject temas ir laiškų turinį su CTA mygtukais.
Galiausiai, o geriausia netgi iš pradžių, savo auditorijas segmentuokite – skirtingiems pomėgiams siųskite atitinkamą informaciją.. Kaip tinkamai segmentuoti galite atsakyti tik jūs patys, išskirstykite savo veiklos auditorijas, dažnai jos susidaro iš skirtingų asmenų.
Tuomet beliks stebėti skaitytojų reakciją ir susidomėjimą, nustatyti, kas jiems patinka labiau – ryškios, „rėkiančios“ spalvos ar švelnesnės, gal laiškai su humoru, o gal rimtas, profesionalus tonas.
6 esminiai naujienlaiškių komponentai
- Antraštės / temos. Naujienlaiškiai turėtų turėti antraštę, atspindinčią jūsų prekės ženklą ir skatinančią auditoriją atsidaryti tą laišką.
- Logotipai. Jūsų prekės ženklo logotipas turėtų būti tas kelrodis, padedantis pasirinkti spalvas.
- Vaizdai, paveikslėliai. El. laiškuose turėtų būti nuotraukų, iliustracijų ir kito vaizdinio turinio.
- Aiškiai struktūruotas turinys. Naudokite antraštes ir paantraštes – skaitytojai galės lengviau naviguoti ir suprasti turinį vos žvilgtelėję.
- Suasmenintas turinys. Jei tik įmanoma, naujienlaiškius suasmeninkite, pavyzdžiui, antraštėje minėkite gavėjo vardą ar pan.
- Kvietimas veikti (CTA). Jeigu yra tinkama galimybė, nepamirškite nukreipti savo skaitytoją į veiksmą – skaityti daugiau, pirkti, susisiekti ir t.t.
Naujienlaiškių kūrimo programos
Naujienlaiškius labai patogu kurti naudojantis specialiomis programomis (software). Labai dažnai įmonių atstovai teiraujasi, kurios iš jų yra geriausios, tačiau atsakyti į šį klausimą – labai sudėtinga. Geriausia – labiausiai jūsų poreikius atitinkanti naujienlaiškių kūrimo programa.
O rinktis tikrai yra iš ko: nuo Lietuvoje sukurto startuolio „Omnisend“ iki gerai žinomų „Mailchimp“, „MailerLite“, „ActiveCampaign“, „Brevo“, „Klaviyo“, „Braze“ ir kt.
Email marketingo paslaugos
O jei savarankiškas naujienlaiškių kūrimas atrodo per sudėtinga (nes šiame procese, kaip supratote iš įrašo, yra itin daug subtilybių, nors dalies jų net nespėjome paminėti) ar neturite tam laiko, kreipkitės į „Demoagency“ komandą.
Pasitelkiant naujienlaiškius ir automatizacijas padėsime sugeneruoti net iki 20+ proc. didesnę apyvartą.
Kviečiame išsamiau susipažinti su el. pašto marketingu. Taip pat galite registruotis visiškai nemokamai 30 min. trukmės konsultacijai, kurios metu atsakysime į aktualiausius jūsų klausimus.