Šiandien būtų sunku surasti interneto vartotoją, kuris nesinaudoja „Google“ paieškos sistema ar kitais „Google“ produktais. Būtent dėl šios priežasties skaitmeninės rinkodaros pasaulyje „Google Ads“ reklama yra vienas efektyviausių ir veiksmingiausių kanalų, leidžiantis pasiekti potencialius klientus būtent tada, kai jiems tai gali būti aktualu.
Tinkamai sukurta „Google“ reklama padeda padidinti prekių ženklo matomumą, skatina konversijas ir stiprina žinomumą. Aptarkime plačiau, kaip veikia „Google Ads“, kokie yra jos privalumai bei kaip sukurti šią reklamą, kad ji būtų tikrai efektyvi ir naudinga jūsų verslui.
Turinio rodyklė
Kas yra „Google“ reklama ir kokie yra jos tipai?
„Google Ads“ reklama (anksčiau žinoma kaip „Google Adwords“) – tai „Google“ sukurta internetinės reklamos platforma, kurioje verslai gali mokamai reklamuotis įvairiuose jos valdomuose kanaluose. Ši reklama dažniausiai skirstoma į kelis skirtingus tipus:
- Paieškos reklama (angl. Search ads): tai yra reklamos, kurias sutiksime naršydami „Google“ paieškoje – virš ar po paieškos rezultatų. Dažniausiai tai – teksto skelbimai su nuoroda į išorinę svetainę.
- Vaizdinė reklama (angl. Display ads): tai įvairūs baneriai ir kiti vizualūs skelbimai, kurie yra rodomi svetainėse, priklausančiose „Google“ reklamos tinklui.
- Vaizdo reklama „YouTube“ kanale (angl. Video ads): tai reklamos, kurios yra rodomos „YouTube“ platformoje – prieš vaizdo įrašus ar per juos.
- Prekybinė reklama (angl. Shopping ads): tai reklamos su produkto nuotrauka, kaina ir parduotuvės nuoroda.
- Performance Max (angl. PMAX): naujo tipo reklama – „Google“ automatiškai rodo reklamą įvairiuose kanaluose (paieškos sistema, „YouTube“ ir kt.) pagal konkrečius tikslus.
- Programėlės reklama (angl. App ads): tai tos reklamos, kurios skatina įdiegti ar naudoti mobiliąsias programėles.
Priklausomai nuo reklamos tipo, skelbimai gali būti rodomi paieškos rezultatų puslapyje tada, kai vartotojas įveda konkretų raktažodį, arba jie gali būti atrenkami pagal naudotojo elgseną, pomėgius, demografinius duomenis ar ankstesnius apsilankymus svetainėse.

Kokie yra „Google Ads“ reklamos privalumai?
Lyginant su kitomis skaitmeninės rinkodaros kanalais, ši reklama turi daug privalumų:
- Platus auditorijos pasiekiamumas: daugybė žmonių kasdien naudoja „Google“ paieškos sistemą, todėl ši reklama pasiekia didelę dalį interneto vartotojų.
- Tikslingas auditorijos skirstymas: „Google“ funkcionalumai leidžia filtruoti auditoriją pagal įvairius duomenis – nuo pomėgių, demografijos iki elgsenos įpročių, ir taip tikslingai pasiekti norimą vartotoją.
- Greiti rezultatai, kuriuos galima pamatuoti: reklamos matomos iškart po jų paleidimo, todėl „Google“ reklama suteikia greitus rezultatus, kuriuos dar galima ir lengvai įvertinti matuojant konversijas.
- Draugiška vartotojui: „Google Ads“ yra rodoma tik tada, kai vartotojas ieško konkrečios, su tuo susijusios informacijos. Dėl šios priežasties tokia reklama yra mažiau įkyri vartotojo atžvilgiu, nes pasirodo laiku ir vietoje.
Visa tai „Google Ads“ reklamą daro vienu efektyviausių būdų pasiekti savo tikslinę auditoriją internete.
Kaip veikia „Google“ reklama?
„Google Ads“ veikia pagal kelis pagrindinius principus. Konkreti reklamos veikimo logika priklauso nuo pasirinkto reklamos tipo, kuriuos jau aptarėme aukščiau, tačiau esminiai principai, kurie geriau padės suprasti šios reklamos veikimą, yra šie:
- Raktažodžių sistema: vartotojui, „Google“ paieškos sistemoje suvedus ieškomą raktažodį, sistemos algoritmai automatiškai parenka geriausiai tą raktažodį atitinkančias reklamas.
- Aukcionas: tą patį raktažodį gali pasirinkti skirtingi prekių ženklai – tokiu atveju sistema organizuoja aukcioną, kuriame nusprendžiama, kokia reklama ir kokioje pozicijoje bus rodoma. Sėkmę aukcione gali padidinti didesnis reklamos biudžetas.
- Mokama už paspaudimą (angl. Pay Per Click – PPC): šis modelis reiškia, kad reklamos rodymas labai dažnai išvis nieko nekainuoja, nes mokėti reikia tik tada, kai vartotojas paspaudžia ant jūsų reklamos ir apsilanko jūsų svetainėje. Tokiu būdu galite efektyviai valdyti reklamai skiriamą biudžetą.
Reklamos kokybės įvertinimas (angl. Quality Score): „Google“ atsižvelgia ne tik į pasiūlytą kainą, bet ir į tai, ar skelbimas yra aktualus, įdomus vartotojui, taip pat, kaip greitai ir kaip kokybiškai veikia nukreipimo puslapis.

Kiek kainuoja „Google“ reklama?
„Google Ads“ reklama neturi vienos tikslios kainos. Viskas priklauso nuo jūsų išsikeltų tikslų, konkurencinės aplinkos, taip pat ir nuo pasirinkto reklamos tipo, pavyzdžiui:
- Paieškos reklama veikia pagal PPC principą, t. y. tik tada, kai vartotojas spusteli ant reklamos,
- Vaizdinė ir „YouTube“ reklama dažniau apmokestinama pagal parodymus (angl. CPM – Cost Per Mile), t. y. kiek kartų reklama buvo rodoma.
Bendrai, pagrindiniai „Google Ads“ reklamos kainą lemiantys veiksniai yra šie:
- Raktažodžių konkurencija: kuo populiaresnis terminas, tuo aukštesnė paspaudimo kaina.
- Reklamos kokybė: „Google“ vertina reklamos aktualumą ir puslapio kokybę. Kuo geresnė patirtis vartotojui, tuo mažesnė kaina.
- Nustatytas biudžetas: patys nustatote, kiek norite išleisti per dieną ar per mėnesį (dienos arba mėnesio limitą).

Kaip sukurti „Google Ads“ reklamą?
„Google“ reklama kuriama skirtingai – tai priklauso nuo jos tipo. Visgi pagrindiniai principai, norintiems sužinoti, kaip reklamuotis „Google“, dažniausiai yra panašūs.

Išsikelkite tikslą
Pirmiausia pradėkite nuo klausimo, ką norite pasiekti. Jei lūkestis yra daugiau svetainės lankytojų, tuomet tinkamiausias kanalas yra paieškos reklama. Jei siekiate padidinti žinomumą, labiausiai tiks vaizdinė reklama.
Jei jūsų verslas parduoda fizines prekes, efektyviausiai veiks prekybinė reklama, o jei nesate tikri dėl savo tikslų, galima išbandyti naujojo tipo „Performance Max“ reklamą, kai sistema pati paskirsto biudžetą pagal tikslus.

Skirkite dėmesio raktažodžių analizei
Gerai išanalizuokite poreikius ir rinką, kad jūsų prekių ženklas atitiktų tai, ko ieško klientai. Pasirinkti tinkami raktažodžiai yra vienas svarbiausių „Google“ reklamos kampanijos elementų, kadangi, jie lemia, kam ir kada bus rodoma jūsų reklama.
Naudokite tokius įrankius kaip „Google Keyword Planner“, kad sužinotumėte, kokie raktažodžiai turi paklausą, kiek kainuoja jų paspaudimai ir kokia yra konkurencija. Įvertinkite ne tik bendrinius, bet ir ilgesnius, konkretesnius raktažodžius (angl. long-tail keywords), kurie dažnai yra pigesni ir tikslingesni.
Gerai apgalvota raktažodžių strategija leidžia sumažinti išlaidas ir padidinti „Google“ reklamos grąžą.
Pasiruoškite nukreipimo puslapį (angl. landing page)
Kokybiškai pasiruoškite ne tik reklamą, bet ir puslapį, į kurį nuves reklama. Jūsų svetainėje esanti informacija iškart turėtų vartotojui atsakyti į rūpimą klausimą ar pasiūlyti sprendimą, kurio jis ir ieškojo. Puslapis turėtų būti aiškios struktūros, greitai veikiantis, pritaikytas mobiliesiems įrenginiams.
Sukurkite įtraukiantį reklamos tekstą
Jūsų teikiama informacija turėtų aiškiai ir paprastai iškomunikuoti vartotojui kvietimą veikti. Tam vertinga naudoti efektyvius, veiksmą skatinančius „Call To Action“ (CTA) mygtukus: „Sužinok kainą“, „Užsiregistruok dabar“ ir pan.
Reikalinga pagalba su „Google“ reklama?
Įdiekite konversijų stebėjimą
Įdiegti konversijų stebėjimo įrankiai, pavyzdžiui, GA4, „Google Tag Manager“, „Google Tag“ leidžia tiksliai matuoti reklamos efektyvumą ir automatiškai optimizuoti reklamas pagal konversijas dar didesniam efektyvumui pasiekti.
Stebėkite ir optimizuokite
Nuolat sekite rezultatus (paspaudimų skaičių, konversijas, kainą ir kt.), išjunkite neveiksmingus raktažodžius, stabdykite neefektyvias kampanijas, testuokite naujus tekstus ir raktažodžius.

Kodėl verta kreiptis į specialistus?
Pagal savo veikimo principą, „Google“ reklama gali pasirodyti nesudėtinga. Visgi, skaitmeninė rinkodara yra nuolat besikeičianti sritis, reikalaujanti specializuotų įgūdžių, nuoseklumo ir strateginio mąstymo. Tad norint sukurti efektyvią „Google Ads“ reklamą, ypač tai darant pirmą kartą, gali praversti specialistų komanda.
„Google“ reklama gali tapti vienu veiksmingiausių jūsų rinkodaros strategijos kanalų, tereikia žinoti, kaip tą padaryti. Patyrusi mūsų agentūros komanda gali padėti taupyti jūsų laiką ir sukurti tokią „Google“ reklamą, kuri bus ne tik vizualiai patraukli, turės skambų tekstą, bet ir bus efektyvi – didinanti jūsų prekių ženklo žinomumą ir skatinanti didesnį klientų srautą bei pardavimus. Jei norite tokios reklamos ir savo verslui, susisiekite, ir padėsime ją įgyvendinti.
Efektyvi „Google“ reklama – tiesiausias kelias į jūsų verslo augimą!
Strategiškai suplanuota kampanija pagal jūsų tikslus Raktažodžių analizė ir tiksli auditorijos atranka Matomi rezultatai: daugiau paspaudimų, konversijų ir pardavimų Nemokama 30 min. konsultacija

