Anksčiau įmonės daugiausia dėmesio ir lėšų skyrė reklamai spaudoje, televizijoje ir radijuje, ir nors šios medijos vis dar egzistuoja, jas papildė labai rimtas konkurentas – internetinis marketingas (žinomas ir kitu terminu – skaitmeninė rinkodara), suteikęs verslams dar vieną būdą pasiekti vartotojus ir pastaraisiais metais nulėmęs tokį didžiulį pardavimų šuolį. 

Truputis statistikos: pavyzdžiui, internetiniai skelbimai gali padidinti prekės ženklo žinomumą 80%. O 90 % interneto vartotojų naršydami matys „Google Ads“ reklamą. Taip pat 155 proc. padidėja tikimybė, kad vartotojai, internete pamatę jūsų reklamą, apie jus norės sužinoti daugiau informacijos. 

Internetinis marketingas, skirtingai nuo tradicinių medijų, yra interaktyvus, o tai didelis privalumas šiuolaikiniams verslams. 

Naujosios technologijos ir kintančios tendencijos neleidžia verslams „užmigti ant laurų“: internetinio marketingo strategijas nuolat tenka pakoreguoti, o biudžetus – permąstyti. Taigi, ką dar svarbu žinoti apie itin dinamišką internetinį marketingą? 

internetinis marketingas ir kas svarbu - el. paštas, Google, soc. tinklai, mobilūs įrenginiai

Internetinis marketingas – kas tai?

Plačiąja prasme interneto marketingas – tai prekių ir paslaugų reklama skaitmeninėje erdvėje. Analizuojant sąvoką smulkiau, tai interneto svetainių, programų, mobiliųjų įrenginių, socialinių tinklų, paieškos sistemų ir kitų skaitmeninių priemonių naudojimas produktams ir paslaugoms reklamuoti bei parduoti.

Skaitmeninės rinkodaros profesionalai naudoja daugelį tų pačių principų, kaip ir tradicinės rinkodaros specialistai. Labai dažnai internetinis marketingas traktuojamas kaip papildomas būdas įmonėms pasiekti savo vartotojus ir suprasti jų elgseną. 

Taigi, verslai, rengdami rinkodaros strategijas, dažnai derina geriausias praktikas – tradicinio ir skaitmeninio marketingo metodus. 

esminiai rinkodaros tikslai ir strategijos komponentai - identitetas, vertės pasiūlymas, klientų poreikiai ir komunikacija

Kaip veikia internetinis marketingas? 

Skaitmeninis interneto marketingas apima daugybę metodų ir medijų, kurias įmonės gali naudoti reklamuodamos savo prekes ir paslaugas būsimiems klientams bei siekdamos užimti didesnę dalį rinkos. 

Tam, kad interneto marketingas būtų įgyvendintas sėkmingai, reikia turėti pakankamai reklamos ir pardavimų sričių žinių

Tad įmonės samdosi arba vidinius rinkodaros specialistus, dirbančius pagal darbo sutartį, arba išorės rinkodaros įmones, kurios suteiks reikiamas paslaugas už patrauklią kainą. 

Trumpa internetinio marketingo evoliucija

Pagrindiniai internetinio marketingo kanalai 

Kai kurie internetinio marketingo kanalai vystosi jau daugiau nei tris su puse dešimtmečio – t. y. nuo pat 1990-ųjų. Toliau aptarsime 8 dažniausiai naudojamus kanalus. 

internetinis marketingas - soc. tinklai, google reklama, turinys, kiti kanalai, demografija

Interneto svetainių rinkodara

Interneto svetainė – vis dar daugelio įmonių skaitmeninės rinkodaros pagrindas, apart svetainės internete jos nieko daugiau ir neveikia. 

Palyginimui, pačios geriausios svetainės aiškiai ir įsimintinomis priemonėmis klientams pristato savo prekių ženklą bei paslaugas. 

Pagrindiniai kokybiškoms interneto svetainėms taikomi kriterijai: greitas veikimas, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ir lengvas naršymas / patogumas.

svetainė, hero sekcija - sėkmės elementai

Mokestis už paspaudimą (Pay-Per-Click, PPC reklama)

Reklama, kai mokama už paspaudimus, leidžia rinkodaros specialistams pasiekti auditoriją naujienų ir kitose svetainėse bei skaitmeninėse platformose. 

PPC reklamos kampanijas rinkodaros specialistai gali nustatyti / organizuoti „Google“, „LinkedIn“, „Pinterest“ platformose, tame pačiame feisbuke ir kitur. Taigi, o skelbimus gali matyti produktų ieškantys žmonės, naudodami tam tikrus raktinius žodžius ar terminus.

Šios kampanijos patogios tuo, kad vartotojus galima atskirti pagal jų demografines charakteristikas (amžių, lytį), konkrečius pomėgius, vietoves ir kt. Iš PPC reklamų plačiausiai naudojamos – „Google Ads“ ir „Facebook Ads“. 

reklama socialinėje medijoje

Turinio rinkodara

Turinio rinkodaros tikslas – pasiekti potencialius klientus naudojant juos dominantį rašytinį, vaizdinį turinį ir vaizdo įrašus. 

Turinys dažniausiai publikuojamas svetainėje, o vėliau reklamuojamas socialiniuose tinkluose, siunčiant naujienlaiškius, optimizuojant jį paieškos sistemoms ar net naudojant tas pačias PPC kampanijas. 

Turinio rinkodara dažnai yra ar bent jau bando būti subtilesnė nei tiesioginė reklama, o produktas ar paslauga, kurią reklamos užsakovas bando parduoti, gali būti ir paryškinama, ir pateikiama kukliau. 

turinio rinkodara - tinklaraščio įrašai apie marketingą

El. pašto rinkodara (email marketingas)

El. pašto rinkodara (naujienlaiškiai ir automatizacijos) – vis dar vienas efektyviausių skaitmeninės rinkodaros kanalų, nors nemaža dalis reklaminius laiškus prilygina šlamštui ir su jais elgiasi atitinkamai. 

Daugelis internetinio marketingo specialistų, siekdami surinkti būsimų klientų el. pašto adresus, pasitelkia įvairius kitus skaitmeninės rinkodaros kanalus. Ir tuomet per el. laiškus siekiama potencialius klientus paversti nuolatiniais.

kas yra email marketingas - efektyvumas, tiesioginis ryšys, automatizacija, santykiai

Socialinių tinklų rinkodara 

Pagrindinis socialinių tinklų rinkodaros kampanijų tikslas yra didinti prekių ženklo žinomumą ir kurti pasitikėjimu grįstą santykį. 

Tinkamai pasigilinę į socialinių tinklų rinkodaros subtilybes, puikiai juos išnaudosite potencialiems klientams pritraukti, taip pat ir kaip tiesioginės rinkodaros ar pardavimų kanalus. Socialinių tinklų rinkodaros pavyzdžiai – mokami feisbuko įrašai.

Partnerių rinkodara (affiliate marketing)

Partnerių rinkodara (angl. Affiliate Marketing) yra viena seniausių rinkodaros formų, o skaitmeninė revoliucija leido jai atgimti ir dar labiau suklestėti. 

Principas toks: nuomonės formuotojai ar žymūs žmonės reklamuoja verslo siūlomus produktus ar paslaugas ir už tai gauna komisinį atlyginimą kaskart pardavus prekių, o kartais – net ir potencialių klientų sąrašui pasipildžius. 

Žinomiausi prekių ženklai turi puikiai išplėtotas partnerių rinkodaros programas, tad kasmet nemenką dalį lėšų skiria asmenims ar organizacijoms, padedančioms parduoti jų produktus. 

Vaizdo įrašų rinkodara

Daugelis interneto vartotojų, prieš kažką įsigydami ar norėdami geriau susipažinti su produktu, sužinoti, kaip ką nors padaryti, ar tiesiog siekdami atsipalaiduoti, užsuka į „YouTube“ ir panašias platformas. 

Tiesa, internetinio marketingo specialistai gali naudoti bet kurią iš kelių platformų, kuriose publikuojami vaizdo įrašai, pavyzdžiui, „Facebook Videos“ ar „TikTok“. 

Didžiausios sėkmės sulaukia įmonės, vaizdo turinį integruodamos su SEO, turinio rinkodara ir kitomis socialinių tinklų kampanijomis. 

tiktok rinkodara, merginos filmuoja šokį

Tekstinės žinutės (SMS marketingas)

Norėdamos klientus informuoti apie savo naujausius produktus, akcijas ar kitas svarbias aktualijas, įmonės taip pat pasitelkia trumpąsias tekstines žinutes – SMS. 

Kartais žinutes siunčia ir ne pelno organizacijos ar net rinkimuose dalyvaujantys kandidatai. Tiesa, žinutės priskiriamos prie internetinio marketingo, nes jose dažnai būna nuoroda į tam tikrus internetinius puslapius. 

5 svarbiausi internetinio marketingo privalumai 

Internetinis marketingas taip stipriai išpopuliarėjo dėl galimybės greitai pasiekti dideles žmonių auditorijas. Tačiau jis turi ir nemažai kitų privalumų: juos trumpai ir aptarsime.

1. Gali būti pasiekiama auditorija iš viso pasaulio 

Jūsų internete išpublikuotą skelbimą gali matyti žmonės iš viso pasaulio (nebent patys nustatote tam tikrus geografinius ribojimus). 

Taigi, nesudėtingai galite pasiekti rinką ir įvairiais skaitmeniniais kanalais susisiekti su didesne auditorija. 

2. Kaštų efektyvumas

Internetinis marketingas ne tik padeda pasiekti platesnes auditorijas, bet ir mažiau kainuoja. O, pavyzdžiui, išlaidos skelbimams laikraščiuose, televizijos reklamoms ir kitoms tradicinėms marketingo priemonėms gali būti neįtikėtinai didelės (pavyzdžiui, itin gero reklaminio klipo kūrimo bendros išlaidos gali siekti ir 30–40 tūkst. eurų). 

Be to, pasirinkę tradicinę reklamą, neturite arba turite mažai galimybių kontroliuoti, ar jūsų tikslinė auditorija pamatys tas reklamines žinutes.

3. Galimybė kiekybiškai įvertinti rezultatus 

Norėdami sužinoti, ar jūsų rinkodaros strategija veikia, turite išsiaiškinti, kiek klientų ji pritraukia ir kiek pajamų galiausiai sugeneruoja. 

Pasirinkę kurią nors vieną ar kelias skaitmeninės rinkodaros priemones, visuomet galėsite stebėti, kiek jos efektyvios. Programinė įranga ar platformos automatiškai stebi konversijas, t. y. kiek ir kokių veiksmų atlieka potencialūs klientai. 

4. Lengviau užmegzti ryšį su klientais 

Internetinis marketingas žavus tuo, jog leidžia bendrauti su klientais realiuoju laiku. Pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose tikslinė auditorija mato naujausią įrašą, jį komentuoja, bendrina (juo dalijasi su kitais vartotojais). 

Taigi, produktas ar paslauga kažkam reaguojant į įrašus tampa vis geriau matomas (kartais – net ir minimaliai arba išvis neinvestavus). 

5. Lengvos ir patogios konversijos 

Skaitmeninė rinkodara iškart po to, kai klientai peržiūri jūsų skelbimą ar turinį, skatina imtis veiksmų – nebūtinai pirkti, tačiau spustelėti nuorodą, išsisaugoti tinklaraščio įrašą ir t. t. Tai padeda užmegzti ryšį, atskleisti savo profesionalumą, o padavimai pradės plūsti vėliau. 

O, pavyzdžiui, naudojant tradicinę reklamą, galite tikėtis dabar pat sulaukti potencialių klientų skambučių, bet ir tai nutinka vis rečiau: kam skambinti, jei informacijos galima ieškoti internete? 

internetinio marketingo privalumai - globalus pasiekimas, ekonomiškumas, rezultatų matavimas, klientų įsitraukimas, lengvos konversijos

Ar mano verslui reikalingas internetinis marketingas?

Turbūt nėra verslo, kuriam internetinis marketingas nebūtų aktualus. Galbūt ir jūs jau seniai užsitarnavote puikia reputaciją ir vardą, o teigiami atsiliepimai apie jus sklinda iš lūpų į lūpas ir pardavimų jums tikrai netrūksta?

Tačiau papildomas klientų srautas niekada nepamaišys, o tuo pačiu visada gerai apsidrausti, jeigu dabartinis jūsų srautas dėl vienų ar kitų priežasčių staiga pradėtų drastiškai mažėti. 

Skaitmeninė rinkodara vis dar sparčiai populiarėja, nors daugelis verslų jau atrado jos naudą. Taigi, nerekomenduojame laukti, kol jūsų konkurentai pradės domėtis internetiniu marketingu, investuoti į jį ir jus aplenks. 

Kviečiame pasitarti, kaip internete dar efektyviau galėtumėte reklamuoti savo prekes ar paslaugas, ko galite imtis, kad potencialiems klientams jus surasti būtų dar paprasčiau. Primename, kad net 30 min. trukmės konsultacija – nemokama!  

Straipsnio autorius

Robertas Voroneckis

SEO specialistas ir skaitmeninės rinkodaros strategas, padedantis verslams išnaudoti savo potencialą organinėje paieškoje. Robertas yra „Demoagency“ partneris, aktyviai dirbantis su svetainių optimizavimu paieškos sistemoms. Jo gilios žinios apie svetainių struktūros tobulinimą ir vartotojo patirties gerinimą leidžia pasiekti matomų rezultatų net konkurencingose nišose.