Anksčiau įmonės daugiausia dėmesio ir lėšų skyrė reklamai spaudoje, televizijoje ir radijuje, ir nors šios medijos vis dar egzistuoja, jas papildė labai rimtas konkurentas – internetinis marketingas (žinomas ir kitu terminu – skaitmeninė rinkodara), suteikęs verslams dar vieną būdą pasiekti vartotojus ir pastaraisiais metais nulėmęs tokį didžiulį pardavimų šuolį.
Truputis statistikos: pavyzdžiui, internetiniai skelbimai gali padidinti prekės ženklo žinomumą 80%. O 90 % interneto vartotojų naršydami matys „Google Ads“ reklamą. Taip pat 155 proc. padidėja tikimybė, kad vartotojai, internete pamatę jūsų reklamą, apie jus norės sužinoti daugiau informacijos.
Internetinis marketingas, skirtingai nuo tradicinių medijų, yra interaktyvus, o tai didelis privalumas šiuolaikiniams verslams.
Naujosios technologijos ir kintančios tendencijos neleidžia verslams „užmigti ant laurų“: internetinio marketingo strategijas nuolat tenka pakoreguoti, o biudžetus – permąstyti. Taigi, ką dar svarbu žinoti apie itin dinamišką internetinį marketingą?
Turinio rodyklė
Internetinis marketingas – kas tai?
Plačiąja prasme interneto marketingas – tai prekių ir paslaugų reklama skaitmeninėje erdvėje. Analizuojant sąvoką smulkiau, tai interneto svetainių, programų, mobiliųjų įrenginių, socialinių tinklų, paieškos sistemų ir kitų skaitmeninių priemonių naudojimas produktams ir paslaugoms reklamuoti bei parduoti.
Skaitmeninės rinkodaros profesionalai naudoja daugelį tų pačių principų, kaip ir tradicinės rinkodaros specialistai. Labai dažnai internetinis marketingas traktuojamas kaip papildomas būdas įmonėms pasiekti savo vartotojus ir suprasti jų elgseną.
Taigi, verslai, rengdami rinkodaros strategijas, dažnai derina geriausias praktikas – tradicinio ir skaitmeninio marketingo metodus.
Kaip veikia internetinis marketingas?
Skaitmeninis interneto marketingas apima daugybę metodų ir medijų, kurias įmonės gali naudoti reklamuodamos savo prekes ir paslaugas būsimiems klientams bei siekdamos užimti didesnę dalį rinkos.
Tam, kad interneto marketingas būtų įgyvendintas sėkmingai, reikia turėti pakankamai reklamos ir pardavimų sričių žinių.
Tad įmonės samdosi arba vidinius rinkodaros specialistus, dirbančius pagal darbo sutartį, arba išorės rinkodaros įmones, kurios suteiks reikiamas paslaugas už patrauklią kainą.
Trumpa internetinio marketingo evoliucija
- Internetui išpopuliarėjus, vienas iš plačiausiai naudojamų marketingo įrankių tapo el. paštas.
- Vėliau didelės pajėgos buvo mestos į „Google“ paieškos sistemą, leidusią įmonėms būti pastebėtoms vartotojų.
- Po to įsigalėjo socialiniai tinklai, leidžiantys įmonėms bendrauti su specifinėmis auditorijomis.
- Pastaruoju metu internetinio marketingo profesionalai dėmesį sutelkė į išmaniuosius įrenginius: Vakarų šalyse maždaug 3 iš 4 vartotojų internetu perka naudodamiesi mobiliaisiais telefonais.
Pagrindiniai internetinio marketingo kanalai
Kai kurie internetinio marketingo kanalai vystosi jau daugiau nei tris su puse dešimtmečio – t. y. nuo pat 1990-ųjų. Toliau aptarsime 8 dažniausiai naudojamus kanalus.
Interneto svetainių rinkodara
Interneto svetainė – vis dar daugelio įmonių skaitmeninės rinkodaros pagrindas, apart svetainės internete jos nieko daugiau ir neveikia.
Palyginimui, pačios geriausios svetainės aiškiai ir įsimintinomis priemonėmis klientams pristato savo prekių ženklą bei paslaugas.
Pagrindiniai kokybiškoms interneto svetainėms taikomi kriterijai: greitas veikimas, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ir lengvas naršymas / patogumas.
Mokestis už paspaudimą (Pay-Per-Click, PPC reklama)
Reklama, kai mokama už paspaudimus, leidžia rinkodaros specialistams pasiekti auditoriją naujienų ir kitose svetainėse bei skaitmeninėse platformose.
PPC reklamos kampanijas rinkodaros specialistai gali nustatyti / organizuoti „Google“, „LinkedIn“, „Pinterest“ platformose, tame pačiame feisbuke ir kitur. Taigi, o skelbimus gali matyti produktų ieškantys žmonės, naudodami tam tikrus raktinius žodžius ar terminus.
Šios kampanijos patogios tuo, kad vartotojus galima atskirti pagal jų demografines charakteristikas (amžių, lytį), konkrečius pomėgius, vietoves ir kt. Iš PPC reklamų plačiausiai naudojamos – „Google Ads“ ir „Facebook Ads“.
Turinio rinkodara
Turinio rinkodaros tikslas – pasiekti potencialius klientus naudojant juos dominantį rašytinį, vaizdinį turinį ir vaizdo įrašus.
Turinys dažniausiai publikuojamas svetainėje, o vėliau reklamuojamas socialiniuose tinkluose, siunčiant naujienlaiškius, optimizuojant jį paieškos sistemoms ar net naudojant tas pačias PPC kampanijas.
Turinio rinkodara dažnai yra ar bent jau bando būti subtilesnė nei tiesioginė reklama, o produktas ar paslauga, kurią reklamos užsakovas bando parduoti, gali būti ir paryškinama, ir pateikiama kukliau.
El. pašto rinkodara (email marketingas)
El. pašto rinkodara (naujienlaiškiai ir automatizacijos) – vis dar vienas efektyviausių skaitmeninės rinkodaros kanalų, nors nemaža dalis reklaminius laiškus prilygina šlamštui ir su jais elgiasi atitinkamai.
Daugelis internetinio marketingo specialistų, siekdami surinkti būsimų klientų el. pašto adresus, pasitelkia įvairius kitus skaitmeninės rinkodaros kanalus. Ir tuomet per el. laiškus siekiama potencialius klientus paversti nuolatiniais.
Socialinių tinklų rinkodara
Pagrindinis socialinių tinklų rinkodaros kampanijų tikslas yra didinti prekių ženklo žinomumą ir kurti pasitikėjimu grįstą santykį.
Tinkamai pasigilinę į socialinių tinklų rinkodaros subtilybes, puikiai juos išnaudosite potencialiems klientams pritraukti, taip pat ir kaip tiesioginės rinkodaros ar pardavimų kanalus. Socialinių tinklų rinkodaros pavyzdžiai – mokami feisbuko įrašai.
Partnerių rinkodara (affiliate marketing)
Partnerių rinkodara (angl. Affiliate Marketing) yra viena seniausių rinkodaros formų, o skaitmeninė revoliucija leido jai atgimti ir dar labiau suklestėti.
Principas toks: nuomonės formuotojai ar žymūs žmonės reklamuoja verslo siūlomus produktus ar paslaugas ir už tai gauna komisinį atlyginimą kaskart pardavus prekių, o kartais – net ir potencialių klientų sąrašui pasipildžius.
Žinomiausi prekių ženklai turi puikiai išplėtotas partnerių rinkodaros programas, tad kasmet nemenką dalį lėšų skiria asmenims ar organizacijoms, padedančioms parduoti jų produktus.
Vaizdo įrašų rinkodara
Daugelis interneto vartotojų, prieš kažką įsigydami ar norėdami geriau susipažinti su produktu, sužinoti, kaip ką nors padaryti, ar tiesiog siekdami atsipalaiduoti, užsuka į „YouTube“ ir panašias platformas.
Tiesa, internetinio marketingo specialistai gali naudoti bet kurią iš kelių platformų, kuriose publikuojami vaizdo įrašai, pavyzdžiui, „Facebook Videos“ ar „TikTok“.
Didžiausios sėkmės sulaukia įmonės, vaizdo turinį integruodamos su SEO, turinio rinkodara ir kitomis socialinių tinklų kampanijomis.
Tekstinės žinutės (SMS marketingas)
Norėdamos klientus informuoti apie savo naujausius produktus, akcijas ar kitas svarbias aktualijas, įmonės taip pat pasitelkia trumpąsias tekstines žinutes – SMS.
Kartais žinutes siunčia ir ne pelno organizacijos ar net rinkimuose dalyvaujantys kandidatai. Tiesa, žinutės priskiriamos prie internetinio marketingo, nes jose dažnai būna nuoroda į tam tikrus internetinius puslapius.
5 svarbiausi internetinio marketingo privalumai
Internetinis marketingas taip stipriai išpopuliarėjo dėl galimybės greitai pasiekti dideles žmonių auditorijas. Tačiau jis turi ir nemažai kitų privalumų: juos trumpai ir aptarsime.
1. Gali būti pasiekiama auditorija iš viso pasaulio
Jūsų internete išpublikuotą skelbimą gali matyti žmonės iš viso pasaulio (nebent patys nustatote tam tikrus geografinius ribojimus).
Taigi, nesudėtingai galite pasiekti rinką ir įvairiais skaitmeniniais kanalais susisiekti su didesne auditorija.
2. Kaštų efektyvumas
Internetinis marketingas ne tik padeda pasiekti platesnes auditorijas, bet ir mažiau kainuoja. O, pavyzdžiui, išlaidos skelbimams laikraščiuose, televizijos reklamoms ir kitoms tradicinėms marketingo priemonėms gali būti neįtikėtinai didelės (pavyzdžiui, itin gero reklaminio klipo kūrimo bendros išlaidos gali siekti ir 30–40 tūkst. eurų).
Be to, pasirinkę tradicinę reklamą, neturite arba turite mažai galimybių kontroliuoti, ar jūsų tikslinė auditorija pamatys tas reklamines žinutes.
3. Galimybė kiekybiškai įvertinti rezultatus
Norėdami sužinoti, ar jūsų rinkodaros strategija veikia, turite išsiaiškinti, kiek klientų ji pritraukia ir kiek pajamų galiausiai sugeneruoja.
Pasirinkę kurią nors vieną ar kelias skaitmeninės rinkodaros priemones, visuomet galėsite stebėti, kiek jos efektyvios. Programinė įranga ar platformos automatiškai stebi konversijas, t. y. kiek ir kokių veiksmų atlieka potencialūs klientai.
4. Lengviau užmegzti ryšį su klientais
Internetinis marketingas žavus tuo, jog leidžia bendrauti su klientais realiuoju laiku. Pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose tikslinė auditorija mato naujausią įrašą, jį komentuoja, bendrina (juo dalijasi su kitais vartotojais).
Taigi, produktas ar paslauga kažkam reaguojant į įrašus tampa vis geriau matomas (kartais – net ir minimaliai arba išvis neinvestavus).
5. Lengvos ir patogios konversijos
Skaitmeninė rinkodara iškart po to, kai klientai peržiūri jūsų skelbimą ar turinį, skatina imtis veiksmų – nebūtinai pirkti, tačiau spustelėti nuorodą, išsisaugoti tinklaraščio įrašą ir t. t. Tai padeda užmegzti ryšį, atskleisti savo profesionalumą, o padavimai pradės plūsti vėliau.
O, pavyzdžiui, naudojant tradicinę reklamą, galite tikėtis dabar pat sulaukti potencialių klientų skambučių, bet ir tai nutinka vis rečiau: kam skambinti, jei informacijos galima ieškoti internete?
Ar mano verslui reikalingas internetinis marketingas?
Turbūt nėra verslo, kuriam internetinis marketingas nebūtų aktualus. Galbūt ir jūs jau seniai užsitarnavote puikia reputaciją ir vardą, o teigiami atsiliepimai apie jus sklinda iš lūpų į lūpas ir pardavimų jums tikrai netrūksta?
Tačiau papildomas klientų srautas niekada nepamaišys, o tuo pačiu visada gerai apsidrausti, jeigu dabartinis jūsų srautas dėl vienų ar kitų priežasčių staiga pradėtų drastiškai mažėti.
Skaitmeninė rinkodara vis dar sparčiai populiarėja, nors daugelis verslų jau atrado jos naudą. Taigi, nerekomenduojame laukti, kol jūsų konkurentai pradės domėtis internetiniu marketingu, investuoti į jį ir jus aplenks.
Kviečiame pasitarti, kaip internete dar efektyviau galėtumėte reklamuoti savo prekes ar paslaugas, ko galite imtis, kad potencialiems klientams jus surasti būtų dar paprasčiau. Primename, kad net 30 min. trukmės konsultacija – nemokama!