Reklama internete yra vienas efektyviausių būdų tiek mažiems, tiek dideliems verslams tapti labiau matomiems, pritraukti naujų klientų ir padidinti pardavimus.

Šiandien galimybių daugiau nei bet kada: nuo Google Ads ir socialinių tinklų reklamos, iki SEO ar Email marketingo. Tačiau būtent dėl šios įvairovės neretai kyla klausimas nuo ko pradėti?

Šiame kelyje nesate vieni. Jau padėjome dešimtims įmonių sėkmingai išnaudoti reklamos internete potencialą ir auginti verslą. Skaitykite toliau jeigu norite suprasti kaip reklama internete gali veikti ir jūsų naudai.

reklama internete - soc. tinklai, google reklama, turinys, kiti kanalai, demografija

Taigi, kas yra toji reklama internete?

Reklama internete yra rinkodaros taktika naudojant mokamus reklamos srautus pritraukti klientų, parduoti produktą ar paslaugą.

Internetinės reklamos tikslas yra pasiekti kuo daugiau žmonių, kurie bus linkę mokėti už tam tikrą siūlomą produktą ar paslaugą.

Tačiau, analizuojant pagrindinius internetinės reklamos būdus ir kanalus, galime išskirti visiems puikiai žinomus „Google“, „Facebook“, „Instagram“ bei „YouTube“.

Internetinė reklama drąsiai gali būti pavadinama ir rinkodaros žinučių sklaidos priemone pasiekiant tikslinę auditoriją. Taigi, ji padeda pritraukti į svetainę naujų lankytojų, didina prekių ženklo žinomumą, tačiau visų pirma tikslinį klieną įtikina atlikti konkretų veiksmą – pirkti. 

Kuo reklamos internete yra svarbios verslui?

Ar esate girdėję posakį: „Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra niekur“? Tiesos jame yra tikrai labai daug. 

Nors reklama internete yra vienintelis garantuotas būdas ištransliuoti savo žinutę galimiems klientams, tai yra ganėtinai brangus rinkodaros metodas, palyginus su kitais būdais.

Todėl ji yra daug populiaresnė tarp didesnių įmonių, kurios turi didelius biudžetus ir yra pasiruošusios „pasitaškyti“ pinigais, kad pasiektų reikiamus vartotojus. 

Bet galime teigti, kad po truputį situacija keičiasi ir daugiau mažesnių verslų sėkmingai naudojasi internetine reklama. Ji padeda pritraukti lankytojų, kurie galiausiai tampa pirkėjais ir lojaliais klientais.

Jeigu esate mažas ar vidutinis verslas, rekomenduojame mums padedant išbandyti internetinės reklamos galimybes net ir skiriant nedidelį biudžetą. Pajusite reklamos efektyvumą ir kiek naudos ji gali atnešti jūsų verslui.

Reklama internete – pasiekite savo klientus ten, kur jie yra!

Greiti rezultatai ir matuojama kampanijos sėkmė Lankstus biudžeto valdymas ir aukštas investicijų grąžos rodiklis Įvairūs reklamos kanalai: socialiniai tinklai, paieškos sistemos, el. paštas ir kt.
Nemokama konsultacija

Pagrindinės internetinės reklamos rūšys 

Yra daug skirtingų internetinės reklamos rūšių, tad jei jaučiate tokios reklamos poreikį, gali būti tikrai sunku žinoti, nuo ko pradėti, ko imtis. 

Taigi, aptarsime kelis svarbiausius internetinės reklamos tipus, apie kuriuos verta pasvarstyti siekiant didesnio žinomumo:

  1. Reklama socialiniuose tinkluose („Facebook Ads“ ir „Instagram Ads“, „YouTube“ reklama, „TikTok“, „Pinterest“, „LinkedIn Ads“ (verslas verslui, arba B2B sektorius) ir kt. 
  2. Turinio rinkodara (ji įgyvendinama daugiausia tobulinant pačios svetainėse ir tinklaračio įrašų SEO dalį, optimizuojant svetainę ir įrašus paieškos sistemoms).
  3. El. pašto rinkodara (naujienlaiškiai ir automatizacijos).
  4. SEM (reklama paieškos sistemose, įskaitant ir mokamus paspaudimus), įgyvendinama per „Google Adwords“ reklamą.
  5. Vaizdinė reklama (įskaitant reklaminius skydelius („Display Ads“).
  6. Mobilioji reklama išmaniuosiuose prietaisuose 
internetinės reklamos rūšys - reklama soc. tinkluose, turinio rinkodara, email marketingas, SEM, vaizdinė reklama, mobilioji reklama

Taigi, apie kiekvieną jų – išsamiau. 

1. Reklama socialiniuose tinkluose

Socialiniai tinklai pastaruoju metu vis geriau pritaikomi prekių ir paslaugų reklamai, taip pat ir rezultatų analizei: įvairūs įrankiai padeda įvertinti, kiek sėkmingos investicijos. 

Visiškai paprastai galima paskaičiuoti, kiek susidomėjimo sulaukė pavieniai įrašai, produktų vartotojų sukurtas turinys ar net visa reklaminė kampanija, įgyvendinama keliose skirtingose platformose.

reklama socialinėje medijoje

2. Turinio rinkodara

Turinio rinkodara – dar vienas puikus būdas paskleisti žinią apie jus būsimiems klientams. Įvairiais būdais siekiama sukurti įdomią, naudingą ir kūrybišką medžiagą, kuri domina būsimus jūsų klientus. 

Tiesa, tai nėra tiesioginiai pardavimai: tikimasi klientus pritraukti per ekspertiškumą, kuriant gerą įspūdį, pasitikėjimą. 

O pagrindinis tikslas – pritraukti į svetainę natūralų lankytojų srautą, tobulinant svetainės SEO aspektus.

turinio rinkodara - tinklaraščio įrašai apie marketingą

3. El. pašto rinkodara (naujienlaiškiai ir automatizacijos)

Elektroniniai laiškai gali būti neatsiejama jūsų bendravimo virtualioje erdvėje dalis. Tai puikus būdas palaikyti ryšį su esamais klientais. 

El. pašto rinkodaros subtilybių galime pasimokyti, pavyzdžiui, iš giganto „Amazon“, kuriančio tikslines reklamines kampanijas el. paštu, ar jo analogo Lietuvoje – Pigu.lt. 

kas yra email marketingas - efektyvumas, tiesioginis ryšys, automatizacija, santykiai

4. Paieškos sistemų rinkodara (SEM)

Paieškos sistemų rinkodara yra skirta padidinti jūsų svetainės matomumą pirmajame „Google“ puslapyje.

Tiesa, daugelis maišo SEM ir SEO sąvokas. SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) yra menas pelnyti kuo aukštesnes pozicijas paieškos sistemose, pagrinde Google. 

SEM dažnai tiesiog siejamas su PPC trumpiniu (angl. pay per click, mokėjimai už paspaudimą), o mokamos reklamos kampanijos kuriamos per „Google Adwords“. 

Kiek efektyvi investicija, įvertinti padeda mokestis už paspaudimą arba mokestis už parodymą. 

5. Vaizdinė reklama

Kuriant vaizdo reklamą panaudojamos prekės ženklo nuotraukos, vaizdo įrašai, grafiniai ir kitokie elementai. Tuomet reklama viešinama gausiai lankomose interneto svetainėse: spustelėjęs ant reklamjuostės, vartotojas nukreipiamas į jūsų interneto svetainę.

Tiesa, vėlgi svarbu stebėti, ar viskas veikia taip, kaip turėtų, kokius veiksmus toliau atlieka skelbimą spustelėjęs vartotojas, antraip gali būti švaistomas brangus jūsų laikas, pastangos ir pinigai. 

Taip pat labai svarbu reklamuotis kruopščiai atrinktose svetainėse, kurių turinys vienaip ar kitaip susijęs su jūsų prekėmis ar paslaugomis, gerai apgalvojant, kur dėti reklaminį skydelį ar reklamjuostę: tai taip pat lemia nemažai sėkmės. 

Dar viena iš efektyviausių vaizdo reklamos formų yra pakartotinė rinkodara (remarketingas), kai reklaminiai skelbimai pateikiami žmonėms, kurie jau lankėsi jūsų svetainėje, ar duomenų bazėje sukauptiems kontaktams. 

remarketingo nauda - tikslinė auditorija, prekės ženklas, personalizavimas, ekonomiškumas ir optimizavimas

6. Mobilioji reklama

Kadangi daugelis iš mūsų nemažą dalį laiko praleidžiame naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, nieko keisto, kad puikus būdas pasiekti klientus yra būtent mobilieji skelbimai. Tiesa, tai nėra tiesioginė reklama internete, bet vis tiek dažnai jai priskiriama. 

Siekiant reklamuoti, parduoti savo produktus ar paslaugas, tenka susidurti su vis griežtesniais duomenų apsaugos reglamentais, todėl šią reklamos priemonę reikėtų vertinti atsargiai. 

Įvairių tipų mobiliesiems įrenginiams skirta rinkodara – tai reklama per mobiliąsias programėles, tiesiogiai siunčiami pranešimai vartotojams, SMS, MMS žinutės su aktyviomis nuorodomis ir kt. 

Reklamos kūrimas – tobulai pritaikytas jūsų vartotojams

Kiekvienas pirkėjas yra skirtingas. Tad svarbu atkreipti dėmesį į savo galimų ir esamų klientų tam tikrus polinkius, pomėgius ir kitus demografinius kriterijus, kaip, pavyzdžiui:

Kad kuo efektyviau išnaudotumėte reklamas internete, turite kuo daugiau sužinoti apie tipinį savo pirkėją, o kuo daugiau žinių surinksite, tuo lengviau bus pasirinkti tinkamą reklamos sklaidos būdą. Tuo pačiu reklama bus pigesnė negu įprastai, nešvaistysite savo reklamos nereikalingiems paspaudimams ar peržiūroms. 

Puikus pavyzdys: pirkti reklamą visos šalies interneto portale, nors paslaugas teikiate tik tam tikrame mieste ar regione. Kur kas efektyviau būtų reklamuotis to regiono soc. tinklų grupėse ar regioniniame naujienų portale.

Lygiai taip pat veikia ir internetinė reklama: negalime tiesiog rodyti „Google“, „Facebook“ ar „Instagram“ reklamos bet kur ir bet kam. Privalome išsigryninti, kas yra mūsų pirkėjas, ką jis mėgsta ir kur dažniausiai lankosi ar kokiame mieste gyvena.

Ne visi kriterijai mums yra svarbūs, bet kuo daugiau žinosite, tuo lengviau bus atskirti, kas mums naudinga ir kas ne.

reklamos kūrimas vartotojams pagal demografinius rodiklius - lytis, amžius, išsilavinimas, pajamos, lokacija ir pomėgiai

Kaip sukurti efektyvią internetinę reklamą?

Reklamos žinutės yra kuriamos siekiant įtikinti tam tikrą individą nusipirkti ar išbandyti įmonės ar verslo siūlomą prekę. Netgi kai verslas parduoda verslui, reikia daug įtikinėjimo, kodėl reikėtų rinktis jus, o ne konkurentus.

Norint pasiekti ir įtikinti savo būsimąjį pirkėją, internetinė reklama turi turėti šiuos 5 pagrindinius elementus:

  1. Antraštė – vienas svarbiausių elementų tinkamai ištransliuoti žinutę. Antraštės sukelia begalę emocijų: nuo smalsumo iki pasipiktinimo, tad verčia domėtis toliau.
  2. Paantraštė. Šis internetinės reklamos plotas yra skiriamas papildyti minėtąją antraštę, sukelti daugiau smalsumo ar suteikti papildomos informacijos. Antraštės šokiruoja, o paantraštės papildo. 
  3. Reklamos vidinis tekstas – tai didžiausia reklamos teksto dalis. Įprastai naudojama norint papasakoti apie produktą ar paslaugą. Tekstas suteikia informacijos apie išskirtinumą, naudą ir t. t., padeda įtikinti pirkėją rinktis būtent jūsų produktą. 
  4. Paveikslėliai. Įvaizdis yra labai svarbus, jis padeda kurti tam tikrus vaizdinius, kaip atrodys prekė ar paslauga. 
  5. Call to action, arba kitaip – kvietimas veikti. Internetinės reklamos pabaigoje turite nurodyti vartotojui, kaip elgtis toliau. Dažniausiai tai būna nukreipimas į tinklalapį, į kontaktų puslapį ar tiesiai į produkto puslapį, kur vartotojas tampa pirkėju. Call to action esmė yra edukuoti vartotoją, kad jis nepasiklystų interneto platybėse ir žinotų, kokį veiksmą jo prašome atlikti toliau.
efektyvi internetinė reklama susideda iš - antraštė, paantraštė, vidinis tekstas, paveikslėliai, call to actions (kvietimas veikti).

O kokios yra reklamos internete kainos?

Gana dažnas potencialių mūsų agentūros klientų klausimas – kiek kainuoja reklama internete? Tačiau tiksliau įvardyti kainą dažniausiai galima tik parengus išsamesnę reklamos strategiją ir žinant:

Labai dažnai reklamos kaina internete priklauso ir nuo to, už ką konkrečiai mokama. Skirtingose platformose taikomi skirtingi apmokestinimo modeliai, tačiau bene dažniausiai mokama už jau minėtus vartotojų paspaudimus arba už reklamos parodymus. 

Labai svarbu paminėti ir tai, kad reklamos internete kainos priklauso ir nuo esamos konkurencijos: natūralu, kad kuo daugiau konkurentų reikia įveikti, tuo brangesnių kompleksinių reklamos sprendimų prireiks. 

Kaip mes galime padėti su reklama internete?

Planuodami reklamos internete strategijas, visada atsižvelgiame į jūsų biudžetą, tikslus ir verslo specifiką. Ieškome sprendimų, kurie būtų efektyvūs, pamatuojami ir realistiški, netgi ir su ribotomis investicijomis.

Esame padėję augti tiek jauniems verslams, turintiems minimalų reklamos biudžetą, tiek didesniems prekiniams ženklams, siekantiems efektyvios reklamos internete..

Kviečiame į nemokamą konsultaciją, kurios metu aptarsime, kaip internetinė reklama gali padėti jūsų verslui pasiekti daugiau klientų ir pardavimų.

Straipsnio autorius

Robertas Voroneckis

SEO specialistas ir skaitmeninės rinkodaros strategas, padedantis verslams išnaudoti savo potencialą organinėje paieškoje. Robertas yra „Demoagency“ partneris, aktyviai dirbantis su svetainių optimizavimu paieškos sistemoms. Jo gilios žinios apie svetainių struktūros tobulinimą ir vartotojo patirties gerinimą leidžia pasiekti matomų rezultatų net konkurencingose nišose.