Reklama internete šiandien yra vienas efektyviausių būdų verslams nuo pačių mažiausiųjų iki rinkos gigantų tapti labiau matomiems, rasti naujų klientų ir padidinti pajamas.

Turint tiek daug galimybių – nuo mokamų paspaudimų iki reklamos socialiniuose tinkluose, nuo internetinių vaizdo reklamų iki skelbimų mobiliosiose programėlėse – naujokams neretai apsisuka galva. 

Tačiau šiame kelyje nesate vieni: jau dešimtims įmonių padėjome efektyviai išnaudoti reklamos internete privalumus ir auginti pardavimus. O jei ir Jums aktuali internetinė reklama, skaitykite straipsnį toliau ir sužinokite visas svarbiausias detales. 

Taigi, kas yra ta reklama internete?

Reklama internete yra rinkodaros taktika naudojant mokamus reklamos srautus pritraukti klientų, parduoti produktą ar paslaugą.

Internetinės reklamos tikslas yra pasiekti kuo daugiau žmonių, kurie bus linkę mokėti už tam tikrą siūlomą produktą ar paslaugą.

Tačiau, analizuojant pagrindinius internetinės reklamos būdus ir kanalus, galime išskirti visiems puikiai žinomus „Google“, „Facebook“, „Instagram“ bei „YouTube“.

Internetinė reklama drąsiai gali būti pavadinama ir rinkodaros žinučių sklaidos priemone pasiekiant tikslinę auditoriją. Taigi, ji padeda pritraukti į svetainę naujų lankytojų, didina prekių ženklo žinomumą, tačiau visų pirma tikslinį klieną įtikina atlikti konkretų veiksmą – pirkti. 

Kuo reklamos internete yra svarbios verslui?

Ar esate girdėję posakį: „Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra niekur“? Tiesos jame – tikrai labai daug. 

Nors reklama internete yra vienintelis garantuotas būdas ištransliuoti savo žinutę galimiems klientams, tai yra ganėtinai brangus rinkodaros metodas, palyginus su kitais būdais.

Todėl ji yra daug populiaresnė tarp didesnių įmonių, kurios turi didelius biudžetus ir yra pasiruošusios „pasitaškyti“ pinigais, kad pasiektų reikiamus vartotojus. 

Bet galime teigti, kad po truputį situacija keičiasi ir daugiau mažesnių verslų sėkmingai naudojasi internetine reklama. Ji padeda pritraukti lankytojų, kurie galiausiai tampa pirkėjais ir lojaliais klientais.

Jeigu esate mažas ar vidutinis verslas, rekomenduojame mums padedant išbandyti internetinės reklamos galimybes net ir skiriant nedidelį biudžetą. Pajusite reklamos efektyvumą – kiek naudos ji gali atnešti jūsų verslui.

Pagrindinės internetinės reklamos rūšys 

Yra daug skirtingų internetinės reklamos rūšių, tad jei jaučiate tokios reklamos poreikį, gali būti tikrai sunku žinoti, nuo ko pradėti, ko imtis. 

Taigi, aptarsime kelis svarbiausius internetinės reklamos tipus, apie kuriuos verta pasvarstyti siekiant didesnio žinomumo:

  1. Reklama socialiniuose tinkluose („Facebook Ads“ ir „Instagram Ads“, „YouTube“ reklama, „TikTok“, „Pinterest“, „LinkedIn Ads“ (verslas verslui, arba B2B sektorius) ir kt. 
  2. Turinio rinkodara (ji įgyvendinama daugiausia tobulinant pačios svetainėse ir tinklaračio įrašų SEO dalį, optimizuojant svetainę ir įrašus paieškos sistemoms).
  3. El. pašto rinkodara (naujienlaiškiai ir automatizacijos).
  4. SEM (reklama paieškos sistemose, įskaitant ir mokamus paspaudimus), įgyvendinama per „Google Adwords“ reklamą.
  5. Vaizdinė reklama (įskaitant reklaminius skydelius („Display Ads“).
  6. Mobilioji reklama išmaniuosiuose prietaisuose 

Taigi, apie kiekvieną jų – išsamiau. 

1. Reklama socialiniuose tinkluose

Socialiniai tinklai pastaruoju metu vis geriau pritaikomi prekių ir paslaugų reklamai, taip pat ir rezultatų analizei: įvairūs įrankiai padeda įvertinti, kiek sėkmingos investicijos. 

Visiškai paprastai galima paskaičiuoti, kiek susidomėjimo sulaukė pavieniai įrašai, produktų vartotojų sukurtas turinys ar net visa reklaminė kampanija, įgyvendinama keliose skirtingose platformose.

reklama socialinėje medijoje

2. Turinio rinkodara

Turinio rinkodara – dar vienas puikus būdas paskleisti žinią apie jus būsimiems klientams. Įvairiais būdais siekiama sukurti įdomią, naudingą ir kūrybišką medžiagą, kuri domina būsimus jūsų klientus. 

Tiesa, tai nėra tiesioginiai pardavimai: tikimasi klientus pritraukti per ekspertiškumą, kuriant gerą įspūdį, pasitikėjimą. 

O pagrindinis tikslas – pritraukti į svetainę natūralų lankytojų srautą, tobulinant svetainės SEO aspektus.

turinio rinkodara - tinklaraščio įrašai apie marketingą

3. El. pašto rinkodara (naujienlaiškiai ir automatizacijos)

Elektroniniai laiškai gali būti neatsiejama jūsų bendravimo virtualioje erdvėje dalis. Tai puikus būdas palaikyti ryšį su esamais klientais. 

El. pašto rinkodaros subtilybių galime pasimokyti, pavyzdžiui, iš giganto „Amazon“, kuriančio tikslines reklamines kampanijas el. paštu, ar jo analogo Lietuvoje – Pigu.lt. 

kas yra email marketingas - efektyvumas, tiesioginis ryšys, automatizacija, santykiai

4. Paieškos sistemų rinkodara (SEM)

Paieškos sistemų rinkodara yra skirta padidinti jūsų svetainės matomumą pirmajame „Google“ puslapyje.

Tiesa, daugelis maišo SEM ir SEO sąvokas. SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) yra menas kuo aukštesnes pozicijas pelnyti praktiškai nemokamai. 

SEM dažnai tiesiog siejamas su PPC trumpiniu (angl. pay per click, mokėjimai už paspaudimą), o mokamos reklamos kampanijos kuriamos per „Google Adwords“. 

Kiek efektyvi investicija, įvertinti padeda mokestis už paspaudimą arba mokestis už parodymą. 

5. Vaizdinė reklama

Kuriant vaizdo reklamą panaudojamos prekės ženklo nuotraukos, vaizdo įrašai, grafiniai ir kitokie elementai. Tuomet reklama viešinama gausiai lankomose interneto svetainėse: spustelėjęs ant reklamjuostės, vartotojas nukreipiamas į jūsų interneto svetainę.

Tiesa, vėlgi svarbu stebėti, ar viskas veikia taip, kaip turėtų, kokius veiksmus toliau atlieka skelbimą spustelėjęs vartotojas, antraip gali būti švaistomas brangus jūsų laikas, pastangos ir pinigai. 

Taip pat labai svarbu reklamuotis kruopščiai atrinktose svetainėse, kurių turinys vienaip ar kitaip susijęs su jūsų prekėmis ar paslaugomis, gerai apgalvojant, kur dėti reklaminį skydelį ar reklamjuostę: tai taip pat lemia nemažai sėkmės. 

Dar viena iš efektyviausių vaizdo reklamos formų – pakartotinė rinkodara (remarketingas), kai reklaminiai skelbimai pateikiami žmonėms, kurie jau lankėsi jūsų svetainėje, ar duomenų bazėje sukauptiems kontaktams. 

remarketingo nauda - tikslinė auditorija, prekės ženklas, personalizavimas, ekonomiškumas ir optimizavimas

6. Mobilioji reklama

Kadangi daugelis iš mūsų nemažą dalį laiko praleidžiame naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, nieko keisto, kad puikus būdas pasiekti klientus – mobilieji skelbimai. Tiesa, tai nėra tiesioginė reklama internete, bet vis tiek dažnai jai priskiriama. 

Siekiant reklamuoti, parduoti savo produktus ar paslaugas, tenka susidurti su vis griežtesniais duomenų apsaugos reglamentais, todėl šią reklamos priemonę reikėtų vertinti atsargiai. 

Įvairių tipų mobiliesiems įrenginiams skirta rinkodara – tai reklama per mobiliąsias programėles, tiesiogiai siunčiami pranešimai vartotojams, SMS, MMS žinutės su aktyviomis nuorodomis ir kt. 

Reklamos kūrimas – tobulai pritaikytas jūsų vartotojams

Kiekvienas pirkėjas yra skirtingas. Tad svarbu atkreipti dėmesį į savo galimų ir esamų klientų tam tikrus polinkius, pomėgius ir kitus demografinius kriterijus, kaip, pavyzdžiui:

Kad kuo efektyviau išnaudotumėte reklamas internete, turite kuo daugiau sužinoti apie tipinį savo pirkėją, o kuo daugiau žinių surinksite, tuo lengviau bus pasirinkti tinkamą reklamos sklaidos būdą.

Tuo pačiu reklama bus pigesnė negu įprastai, nešvaistysite savo reklamos nereikalingiems paspaudimams ar peržiūroms. 

Puikus pavyzdys būtų pirkti reklamą visos šalies interneto portale, nors paslaugas teikiate tik tam tikrame mieste ar regione. Kur kas efektyviau – reklamuotis to regiono soc. tinklų grupėse ar regioniniame naujienų portale.

Lygiai taip pat veikia ir internetinė reklama: negalime tiesiog rodyti „Google“, „Facebook“ ar „Instagram“ reklamos bet kur ir bet kam. Privalome išsigryninti, kas yra mūsų pirkėjas, ką jis mėgsta ir kur dažniausiai lankosi ar kokiame mieste gyvena.

Ne visi kriterijai mums yra svarbūs, bet kuo daugiau žinosite, tuo lengviau bus atskirti, kas mums naudinga ir kas ne.

Kaip sukurti efektyvią internetinę reklamą?

Reklamos žinutės yra kuriamos siekiant įtikinti tam tikrą individą nusipirkti ar išbandyti įmonės ar verslo siūlomą prekę. Netgi kai verslas parduoda verslui, reikia daug įtikinėjimo, kodėl reikėtų rinktis jus, o ne konkurentus.

Norint pasiekti ir įtikinti savo būsimąjį pirkėją, internetinė reklama turi turėti šiuos 5 pagrindinius elementus:

  1. Antraštė – vienas svarbiausių elementų tinkamai ištransliuoti žinutę. Antraštės sukelia begalę emocijų: nuo smalsumo iki pasipiktinimo, tad verčia domėtis toliau.
  2. Paantraštė. Šis internetinės reklamos plotas yra skiriamas papildyti minėtąją antraštę, sukelti daugiau smalsumo ar suteikti papildomos informacijos. Antraštės šokiruoja, o paantraštės papildo. 
  3. Reklamos vidinis tekstas – tai didžiausia reklamos teksto dalis. Įprastai naudojama norint papasakoti apie produktą ar paslaugą. Tekstas suteikia informacijos apie išskirtinumą, naudą ir t. t., padeda įtikinti pirkėją rinktis būtent jūsų produktą. 
  4. Paveikslėliai. Įvaizdis yra labai svarbus, jis padeda kurti tam tikrus vaizdinius, kaip atrodys prekė ar paslauga. 
  5. Call to action, arba kitaip – kvietimas veikti. Internetinės reklamos pabaigoje turite nurodyti vartotojui, kaip elgtis toliau. Dažniausiai tai būna nukreipimas į tinklalapį, į kontaktų puslapį ar tiesiai į produkto puslapį, kur vartotojas tampa pirkėju. Call to action esmė yra edukuoti vartotoją, kad jis nepasiklystų interneto platybėse ir žinotų, kokį veiksmą jo prašome atlikti toliau.

Reklamos internete: kainos

Gana dažnas potencialių mūsų agentūros klientų klausimas – kiek kainuoja reklama internete? Tačiau tiksliau įvardyti kainą dažniausiai galima tik parengus išsamesnę reklamos strategiją ir žinant:

Labai dažnai reklamos kaina internete priklauso ir nuo to, už ką konkrečiai mokama. Skirtingose platformose taikomi skirtingi apmokestinimo modeliai, tačiau bene dažniausiai mokama už jau minėtus vartotojų paspaudimus arba už reklamos parodymus. 

Labai svarbu paminėti ir tai, kad reklamos internete kainos priklauso ir nuo esamos konkurencijos: natūralu, kad kuo daugiau konkurentų reikia įveikti, tuo brangesnių kompleksinių reklamos sprendimų prireiks. 

Kaip mes galime padėti su reklama internete?

Beje, kaip jau rašėme anksčiau, planuodami internetinės reklamos biudžetą, visuomet atsižvelgiame į klientų finansines galimybes, ieškome alternatyvių sprendimų, stengiamės minimaliomis išlaidomis pasiekti maksimalų rezultatą. 

Neslėpsime, įdedame labai daug darbo, tad nedidelėmis sąnaudomis jį ir pavyksta pasiekti. Tad jei ir jūs neturite didelių biudžetų, bet iškeltas tikslas – efektyvi reklama internete, neabejotinai jums pakeliui su mumis.

Kviečiame registruotis į nemokamą konsultaciją, kurios metu reklamos internete galimybes aptarsime išsamiau. Suprasite reklamos svarbą ir kiek naudos ji gali atnešti jūsų verslui.

Straipsnio autorius

Robertas Voroneckis

SEO specialistas ir skaitmeninės rinkodaros strategas, padedantis verslams išnaudoti savo potencialą organinėje paieškoje. Robertas yra „Demoagency“ partneris, aktyviai dirbantis su svetainių optimizavimu paieškos sistemoms. Jo gilios žinios apie svetainių struktūros tobulinimą ir vartotojo patirties gerinimą leidžia pasiekti matomų rezultatų net konkurencingose nišose.